Klantenkaarten in je eigen huisstijl versterken klantenbinding bij Vertico
In deze tijden van crisis is het voor de bloemenwinkels heel belangrijk dat ook zij een goede klantenbinding verkrijgen. Naast het feit dat ze kunnen beroepen op een trouw cliënteel als gevolg van de zorg en de professionaliteit die ze in hun bloemwerken steken, kan Vertico hen administratief meer dan een handje helpen. Op vraag van een aantal klanten ontwierp Vertico een kaartsysteem waarbij de bloemenwinkel een mooie klantenkaart kan verstrekken aan hun klant, die dan door Flowerline (het Vertico systeem) perfect aan de kassa gebruikt kan worden om de getrouwheid van de klant bij te houden d.m.v. een actie. Het feit dat de klanten een kaartje met de kleur en huisstijl van hun favoriete bloemenwinkel bij zich hebben, verstevigt de band tussen klant en winkel. Doordat het kaartje qua grootte en kwaliteit perfect overeenkomt met de betaal- en creditkaarten, hebben de klanten geen probleem om de kaartjes in hun portefeuille mee te nemen. Deze zijn immers op dit soort kaarten voorzien. Vertico heeft dus nu voor hun klanten een installatie aangeschaft die op maat van de bloemenwinkels de kaartjes kan afdrukken op kleine hoeveelheden (per 100 stuks). Ook voor cadeaucheques kunnen dergelijke kaarten gebruikt worden. Deze mooie marketing tool is nu niet meer alleen voorbehouden voor de ketens.